Ανακοίνωση της ΕΙΝΗ για την προκήρυξη του Υπουργείου Υγείας για τις μόνιμες θέσεις ιατρών ΕΣΥ | Λευκαδίτικα Νέα - Lefkada News
Published On: Τρ, Ιουν 23rd, 2026

Ανακοίνωση της ΕΙΝΗ για την προκήρυξη του Υπουργείου Υγείας για τις μόνιμες θέσεις ιατρών ΕΣΥ

nosokomeio

Η τελευταία προκήρυξη μόνιμων θέσεων ειδικευμένων ιατρών κλάδου ΕΣΥ του Υπουργείου Υγείας, αποτελεί μια ακόμα απόδειξη της κάλπικης και φθηνής προπαγάνδας του Υπουργού-«εμπορίου» της Υγείας, ότι «το ΕΣΥ είναι στα καλύτερα του. Προσπαθούν για άλλη μία φορά να κάνουν το άσπρο – μαύρο.

Η συγκεκριμένη προκήρυξη είναι αναγκαία στις σημερινές συνθήκες τραγικής υποστελέχωσης του ΕΣΥ. Είναι το αποτέλεσμα των αγωνιστικών διεκδικήσεων των νοσοκομειακών ιατρών και του εργατικού κινήματος. Όμως σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί καμιά κοσμογονία, όπως επιχειρεί η κυβέρνηση να παρουσιάσει, για να «απαλύνει» την αγανάκτηση και των ασθενών και των οικογενειών τους. Στην πραγματικότητα οι θέσεις αυτές καλύπτουν κυρίως τις αποχωρήσεις και συνταξιοδοτήσεις των προηγούμενων χρόνων.

Η κυβέρνηση της ΝΔ, δια στόματος Άδωνι Γεωργιάδη προσπαθεί να αποπροσανατολίσει ότι δήθεν δεν ενδιαφέρονται οι γιατροί για το ΕΣΥ, λέγοντας ότι «έγιναν 1800 ολοκληρωμένες αιτήσεις για 1.131 θέσεις, δηλαδή, κατά μέσο όρο 1,59 αιτήσεις ανά θέση». Τι αποφεύγουν όμως επιμελώς να πουν; Ότι οι συνθήκες της υπερεργασίας, της υπερεφημέρευσης, οι συνεχείς απαράδεκτες μετακινήσεις, οι εξευτελιστικοί μισθοί, είναι το πλαίσιο και το έδαφος που διαμορφώσαν όλες οι κυβερνήσεις έως σήμερα για τους γιατρούς του δημόσιου συστήματος υγείας, καθιστώντας την εργασία στο ΕΣΥ αντικειμενικά μη αποδεκτή ως και αποκρουστική. Άλλωστε, η παράταση μέχρι 25/06 είναι ακόμα μια παραδοχή ήττας της κυβέρνησης, που δεν μπορεί να πείσει συνάδελφους να δηλώσουν. Ακόμα και για μεγάλα νοσοκομεία της περιοχής μας, όπως το ΓΝΙ. «Γ. Χατζηκώστα», οι έως τώρα πληροφορίες αναφέρουν ότι ακόμα και για ειδικότητες πρώτης γραμμής, οι αιτήσεις είναι μόλις 2 έως 3.

Η συγκεκριμένη προκήρυξη είναι πολύ κατώτερη από τις πραγματικές και σύγχρονες ανάγκες. Είναι ενδεικτικό ότι αφορά 1.131 θέσεις, όταν τα κενά σε θέσεις γιατρών πανελλαδικά υπολογίζονται σε περίπου 6.000, με βάση τα απαρχαιωμένα οργανογράμματα των Δημοσίων Μονάδων Υγείας!

Συγκεκριμένα, για τα Νοσοκομεία Ηπείρου και Λευκάδας, στη συγκεκριμένη προκήρυξη προβλέπονται 56 θέσεις συνολικά. Όμως με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία που υπάρχουν αυτή τη στιγμή, οι κενές οργανικές θέσεις στην περιοχή ξεπερνούν τις 200, χωρίς να υπολογίζονται οι αποχωρήσεις λόγω συνταξιοδότησης του επόμενου εξαμήνου.

Συγκεκριμένα :

Στο ΠΓΝΙ οι 15 θέσεις που προκηρύχθηκαν, δε μπορούν να καλύψουν τις 100 κενές οργανικές θέσεις ιατρών ΕΣΥ που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στο μεγαλύτερο νοσοκομείο της περιοχής. Από τους 165 ιατρούς ΕΣΥ που υπηρετούν στο ΠΓΝΙ, οι 79 είναι Διευθυντές – κάποιοι πολύ κοντά στη συνταξιοδότηση- ενώ μόλις 29 είναι Επιμελητές Β.

Στο ΓΝΙ «Γ. Χατζηκώστα», οι 10 θέσεις που προκηρύχθηκαν θα καλύψουν κυρίως συνταξιοδοτήσεις και αποχωρήσεις, ενώ συνάδερφοι, που πάνω από 5 χρόνια υπηρετούν ως επικουρικοί, θα καταφέρουν πιθανόν να πάρουν μόνιμη θέση. Αυτό όμως δεν θα αλλάξει τον αριθμό των υπηρετούντων γιατρών στην κλινική.

Το ΓΝ Άρτας έχει πάνω από 30 κενά. Από τις 10 θέσεις που περιλαμβάνει η συγκεκριμένη προκήρυξη, οι περισσότερες έχουν προκηρυχθεί ξανά και έχουν βγει άγονες λόγω των συνθηκών υποστελέχωσης που επικρατούν. Το συγκεκριμένο νοσοκομείο “πρωτοπορεί” στην περιοχή μας όσον αφορά τις ελαστικές σχέσεις εργασίας των γιατρών, όπως τα μπλοκάκια και οι συμβάσεις με ιδιωτικές εταιρείες. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις 10 θέσεις επικουρικών που ανακοίνωσε ο Διοικητής του Νοσοκομείου πριν 6 μήνες, δεν έχει προκηρυχθεί ούτε μία!

Για το ΓΝ Πρέβεζας προβλέπονται μόλις 4 θέσεις, την ίδια ώρα που η Παθολογική λειτουργεί με μία μόνιμη ιατρό, ενώ η Χειρουργική κλινική με μόλις δύο. Τμήματα όπως το Γαστρεντερολογικό δεν έχουν κανέναν μόνιμο ιατρό και άλλα που καλύπτουν τις εφημεριακές ανάγκες, όπως το Αναισθησιολογικό τμήμα, έχουν μόνο τρεις οργανικές θέσεις, με συνέπεια οι γιατροί αυτών των τμημάτων να πραγματοποιούν 10 και 11 εφημερίες το μήνα.

Στο ΓΝ Λευκάδας, οι 9 μόνιμες θέσεις που προκηρύχτηκαν, αν καλυφθούν όλες θα καλύψουν εν μέρει αποχωρήσεις του προηγούμενου διαστήματος. Στο συγκεκριμένο νοσοκομείο το 33% των γιατρών που δουλεύουν είναι επικουρικοί, ενώ σε καμία περίπτωση δεν καλύπτονται ούτε καν οι μόνιμες θέσεις που προβλέπει ο αναχρονιστικός οργανισμός.

Στο ΓΝ – ΚΥ Φιλιατών όπου το 30% των οργανικών θέσεις είναι κενές, ακόμα και αν καλυφθούν οι 8 θέσεις που έχουν προκηρυχθεί, η Παθολογική κλινική θα συνεχίσει να έχει τεράστια προβλήματα λειτουργίας, με αποτέλεσμα να μην σταματήσει επιτέλους το αίσχος των αναγκαστικών μετακινήσεων γιατρών, για να λειτουργήσει στοιχειωδώς η κλινική.

Το αποτέλεσμα της «πολιτικής των ελλείψεων» είναι η εντατικοποίηση της εργασίας των υγειονομικών, που φέρνει σοβαρές επιπτώσεις στην σωματική και ψυχική τους υγεία. Οι Διοικήσεις των νοσοκομείων και το Υπουργείο έχουν ευθύνη που δεν τηρούνται τα ασφαλή ωράρια εργασίας, χωρίς σεβασμό ούτε καν στο ισχύον νομικό πλαίσιο. Αυτή η κατάσταση αντικειμενικά έχει αρνητικές επιπτώσεις και στη νοσηρότητα και θνητότητα του πληθυσμού. Ταυτόχρονα είναι γνωστό ότι τουλάχιστον 20% των συμπολιτών μας έχει ακάλυπτες ανάγκες υγείας. Οι ασθενείς όλο και περισσότερο αναγκάζονται να βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να έχουν πρόσβαση, είτε στην απογευματινή επιχειρηματική λειτουργία των νοσοκομείων, είτε στον ιδιωτικό τομέα.

Τελικά ακόμα και αυτές οι αναγκαίες προσλήψεις που αναγκάζεται η κυβέρνηση να κάνει, δεν είναι καθόλου βέβαιο πως θα πραγματοποιηθούν, καθώς παραμένει όλο το υπόλοιπο εκρηκτικό μείγμα που απομακρύνει τους νέους γιατρούς από το ΕΣΥ. Παραμένουν οι καθηλωμένοι μισθοί σε επίπεδα προ 15ετίας, οι συνθήκες εντατικοποίησης, η υπερεφημέρευση, οι συνεχείς μετακινήσεις για την κάλυψη των κενών σε άλλες πόλεις κτλ.

Η υποστελέχωση και η κρατική υποχρηματοδότηση για τις ανάγκες ασθενών και υγειονομικών, είναι διαχρονικές, γιατί διαχρονική είναι και η πολιτική που έχει ως στόχο, να προχωρήσει περαιτέρω η λειτουργία των δημόσιων νοσοκομείων ως αυτοχρηματοδοτούμενες επιχειρήσεις ΑΕ, με κριτήρια κόστους-οφέλους και κέρδους. Η υποχρηματοδότηση θα ενταθεί ακόμη περισσότερο, για να περισσεύει ζεστό χρήμα για τους επιχειρηματικούς ομίλους και τους πολεμικούς εξοπλισμούς! Με δυο πολέμους στην γειτονιά μας, με την ΕΕ και την χώρα μας να συμμετέχει ενεργά σε αυτούς, για τα συμφέροντα μεγάλων ομίλων, γίνεται “επιβεβλημένη” η στροφή στην πολεμική οικονομία σε όλες τις χώρες. Αυτή η επιλογή απαιτεί νέες περικοπές σε κοινωνικές δαπάνες και εργαζόμενους με σκυμμένο κεφάλι και χωρίς δικαιώματα. Την ώρα που «μιλάνε» τα όπλα, θέλουν να επιβάλλουν «σιγή νεκροταφείου» για τις πραγματικές ανάγκες ασθενών και προσωπικού.

Δεν θα περάσει! Δυναμώνουμε τη συλλογική διεκδίκηση, τον αγώνα, την ΕΙΝΗ. Ξέρουμε πως ακόμα και οι μικρές επιμέρους νίκες είναι αποτέλεσμα της συνεχούς προσπάθειας του κλάδου μας και όχι «φιλευσπλαχνία» των κυβερνήσεων! Ο αγώνας των νοσοκομειακών ιατρών, που δεν σωπαίνουν μπροστά στην προπαγάνδα της κυβέρνησης και του Υπουργείου, έχει αποτελέσματα. Είναι αναγκαίο όμως να ενισχυθεί. Να μπουν ακόμα πιο δυναμικά στο επίκεντρο οι δικές μας ανάγκες. Να μπει στο στόχαστρο ο πραγματικός ένοχος που μπαίνει εμπόδιο στην ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων μας, που δεν είναι άλλο από το κέρδος των μεγάλων ιδιωτικών ομίλων, η διαχρονική πολιτική «μείωσης του κόστους». Απέναντι στα «κοστολογημένα προγράμματα υγείας» που «σέβονται» τα μνημόνια της ΕΕ, την πολεμική οικονομία, τα ματωμένα πλεονάσματα, τις φοροαπαλλαγές και τα κέρδη των μεγάλων ομίλων, βάζουμε τον αγώνα που σέβεται τα σύγχρονα δικαιώματα των υγειονομικών και των ασθενών. Τον αγώνα για ένα Δημόσιο Σύστημα Υγείας, με σκοπό την πλήρη κάλυψη των αναγκών του πληθυσμού για αναβαθμισμένες, σύγχρονες, πλήρεις και απολύτως δωρεάν υπηρεσίες υγείας με υγειονομικούς που θα εργάζονται σε ασφαλείς και ανθρώπινες συνθήκες εργασίας, ασκώντας αναβαθμισμένη και όχι ανασφαλή ιατρική, στο ύψος των σημερινών επιστημονικών και τεχνολογικών δυνατοτήτων, με αξιοπρεπείς και δίκαιες αποδοχές.

Διεκδικούμε και απαιτούμε:

– Μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης.

– Μονιμοποίηση όλων των επικουρικών και συμβασιούχων χωρίς όρους και προϋποθέσεις.

– Πλήρη κάλυψη όλων των κενών οργανικών θέσεων. Ανοιχτή προκήρυξη κάθε κενής θέσης.

– Αύξηση του βασικού μισθού 20% άμεσα για όλες τις βαθμίδες. Επαναφορά 13ου – 14ου μισθού. Διπλασιασμός της ωριαίας εφημεριακής αποζημίωσης. Χορήγηση επιδόματος βιβλιοθήκης, επιδόματος ανθυγιεινής εργασίας.

– 5ήμερο/6ωρο/30ωρο, μία ενεργή εφημερία την εβδομάδα, ρεπό την επόμενη μέρα.

– Αποκλειστική κρατική ευθύνη και χρηματοδότηση για δωρεάν εκπαίδευση και επιμόρφωση όλων των γιατρών, μέτρα για την εκπαίδευση των ειδικευόμενων ιατρών.

– Αποκλειστική χρηματοδότηση των δημόσιων μονάδων υγείας από τον κρατικό προϋπολογισμό. Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης στο ύψος των σύγχρονων αναγκών. Κατάργηση κάθε είδους πληρωμής των ασθενών. Να λειτουργήσει άμεσα το σύνολο των κλειστών χειρουργικών αιθουσών.

– Απεμπλοκή της χώρας από πολεμικούς σχεδιασμούς και δαπάνες που στερούν πόρους από τις κοινωνικές ανάγκες.

Το Δ.Σ. της ΕΙΝΗ



Αφήστε το σχόλιό σας

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>