Σκουπίδια και ιστιοπλοϊκός τουρισμός στη Νικιάνα – Έξι σακούλες απορριμμάτων μάζεψε ο πρόεδρος της Κοινότητας
Έχει ξεκινήσει η φετινή περίοδος του ιστιοπλοϊκού τουρισμού, καθώς οι πρώτοι «σκαφάτοι» έχουν ήδη κάνει την εμφάνισή τους στο Ιόνιο, σηματοδοτώντας την έναρξη της καλοκαιρινής σεζόν.
Ο ιστιοπλοϊκός τουρισμός προσφέρει σημαντικά οφέλη στις τοπικές κοινωνίες και οικονομίες, όμως συνοδεύεται και από προβλήματα, ιδιαίτερα σε δημοφιλείς προορισμούς όπως η Λευκάδα και το Ιόνιο. Η αύξηση απορριμμάτων και λυμάτων σε λιμάνια και όρμους, η ρύπανση της θάλασσας από καύσιμα και απορρίψεις, ο συνωστισμός σε μικρούς οικισμούς και παραλίες, η αλλοίωση του τοπικού χαρακτήρα, αλλά και συχνές συγκρούσεις ανάμεσα σε επαγγελματίες, κατοίκους και επισκέπτες για χώρους πρόσδεσης ή κοινόχρηστους χώρους αποτελούν ορισμένες από τις επιπτώσεις που καταγράφονται κάθε χρόνο.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Νικιάνας, όπου λειτουργούν τέσσερις πλωτές εξέδρες για την πρόσδεση σκαφών. Στην περιοχή παρατηρείται συχνά το φαινόμενο πλαστικά μπουκάλια, σακούλες, συσκευασίες τροφίμων και άλλα απορρίμματα να καταλήγουν εκτός κάδων, πάνω στο τσιμεντένιο μπαστούνι του λιμανιού.
Παρότι η αρμοδιότητα για την αποκομιδή απορριμμάτων ανήκει στον Δήμο και στις υπηρεσίες καθαριότητας και όχι αυτοτελώς στον πρόεδρο της Κοινότητας, ο πρόεδρος της Νικιάνας (Αλεξάνδρου), Παναγιώτης Βρεττός, προχώρησε σήμερα, Κυριακή 10 Μαΐου, στον καθαρισμό της προβλήτας. Συγκεντρώθηκαν έξι μεγάλες σακούλες απορριμμάτων, τις οποίες μετέφερε ο ίδιος στους κάδους που βρίσκονται στην είσοδο του λιμανιού.
Το περιστατικό επαναφέρει τη συζήτηση γύρω από την ανάγκη καλύτερης οργάνωσης και ενίσχυσης των υπηρεσιών καθαριότητας στις περιοχές που δέχονται αυξημένο όγκο θαλάσσιου τουρισμού, ιδιαίτερα κατά τη θερινή περίοδο.










































































ειναι απλο μια ταμπελα να λεει οτι οι καδοι σκουπιδιων ειναι στην αλλη ακρη του λιμανιου. ετσι γινεται σε αλλα λιμανια. απλα τα πραγματα!
Δεν είναι μόνο τα σκουπίδια. Οι μισθώσεις προβλητών σε εταιρείες σκαφών αναψυχής έχουν χαλάσει τη εικόνα όλου του νησιού (βλ. Λευκάδα, Σύβοτα, Νικιάννα, κλπ). Στοιβάζουν κότερα και καταμαράν που φιλοξενούν εκατοντάδες άτομα που ούτε τα μεγαγύτερα ξενοδοχεία του νησιού δεν έχουν τέτοιες χωρητικότητες, ΧΩΡΙΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ. Πληρώνουν δε πενταροδεκάρες 5000 ευρώ το χρόνο για μια προβλήτα 60 μέτρων!!! Έχει στηθεί εμπόριο, και όταν πάρει κάποιος μια τέτοια προβλήτα θεωρεί ότι έχει το δικάιωμα να την διατηρεί για πάντα.