Υψηλές θερμοκρασίες στη Δυτική Ευρώπη: Πάνω από 200 πέθαναν στην Ισπανία λόγω ζέστης σ΄ ένα τετραήμερο!
Αντιμέτωποι με τις υψηλές θερμοκρασίες και την απουσία ουσιαστικών μέτρων πρόληψης είναι δεκάδες εκατομμύρια εργατικών – λαϊκών στρωμάτων σε όλη τη Δυτική Ευρώπη, όπως βεβαιώνουν οι εκατοντάδες θάνατοι που ήδη καταγράφονται λόγω αιτιών που σχετίζονται με υψηλές θερμοκρασίες.
Είναι ενδεικτικό ότι μόνο στην Ισπανία τουλάχιστον 212 θάνατοι που σημειώθηκαν από την περασμένη Κυριακή 21 Ιούνη μέχρι και προχτές Τετάρτη 24 Ιούνη, αποδίδονται σε αίτια σχετικά με τις θερμοκρασίες που επικράτησαν στη χώρα.
Οι υπολογισμοί βασίζονται στο σύστημα «ΜοΜο» («Monitorizacion de la Mortalidad Diaria», «Παρακολούθηση Θνησιμότητας») που διεξάγει το Ινστιτούτο Υγείας Κάρλος III σε συνεργασία με το υπουργείο Υγείας.
Το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι, σε ίδια αίτια είχαν αποδοθεί 98 θάνατοι, δηλαδή υπάρχει υπερδιπλάσια αύξηση… Στο διάστημα από τον Μάη μέχρι τον Σεπτέμβρη του 2025, σύμφωνα με το MoMo στην Ισπανία έχασαν τη ζωή τους 3.832 άνθρωποι από αίτια σχετικά με τις υψηλές θερμοκρασίες.
Σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου που οργάνωσε το υπουργείο Υγείας, αναφέρθηκε ότι ένα από τα τμήματα του πληθυσμού των οποίων η υγεία κινδυνεύει ιδιαίτερα σε περιόδους καύσωνα είναι όσοι ανήκουν στην τρίτη ηλικία και τα χαμηλά οικονομικά στρώματα.
Επίσης, τονίστηκε ότι στη διάρκεια των «κυμάτων καύσωνα» αυξάνονται τουλάχιστον κατά 10% οι εισαγωγές στα νοσοκομεία και τουλάχιστον κατά 17% τα εργατικά «ατυχήματα».
Ακόμα, διαπιστώθηκε μεν ότι «χιλιάδες μαθητές συνεχίζουν να περνούν ώρες σε αίθουσες διδασκαλίας όπου η θερμοκρασία ξεπερνά τους 35 βαθμούς» αλλά τσιμουδιά δεν ακούστηκε για τις ευθύνες του κεντρικού κρατικού μηχανισμού αλλά και των οργανισμών τοπικής διοίκησης για τους όρους λειτουργίας των δημόσιων σχολείων, όπου τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων περνούν πάνω από τη μισή τους μέρα…
Στην Ιταλία, η δημόσια τηλεόραση μετέδωσε ότι τουλάχιστον πέντε άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους τις τελευταίες ημέρες λόγω του καύσωνα. Τα θύματα εργάζονταν στον γεωργικό τομέα και σε οικοδομές, ενώ λόγω θερμοπληξίας έχασε τη ζωή του και ένας άστεγος….
Στη Γαλλία, τα «μέτρα αντιμετώπισης» που έλαβε και χτες η κυβέρνηση Μακρόν – Λεκορνί περιορίστηκαν π.χ. στην αναστολή των μαθημάτων για τουλάχιστον 3.500 σχολικές δομές (δημοτικά, γυμνάσια, λύκεια), χωρίς καμία πρόνοια για τους εργαζόμενους γονείς, που προσπαθούν σε συνθήκες καύσωνα να συνδυάσουν την τηλεργασία και τη φύλαξη ή απασχόληση των παιδιών τους… Την ίδια στιγμή, φοιτητές πασχίζουν να διαβάσουν για την εξεταστική τους περίοδο ενώ μένουν σε δωμάτια – κλουβιά, ακόμα και χωρίς στοιχειώδη αερισμό… Μια 19χρονη φοιτήτρια στο πανεπιστήμιο της Σορβόννης περιέγραφε χτες στη «Λε Μοντ» ότι στα 12 τετραγωνικά μέτρα που ζει προσπαθώντας να διαβάσει, το μοναδικό «παράθυρο» είναι ένα μέρος του τοίχου καλυμμένο με υαλότουβλο: «Τις πρώτες μέρες του καύσωνα, κάπως προσπαθούσα να προστατευτώ από τη ζέστη (…) Πλέον, κάνει τόση ζέστη που έχω τάση για εμετό…».
Στο μεταξύ, ο αριθμός των εισαγωγών στα νοσοκομεία του Παρισιού έχει φτάσει σε επίπεδα άνευ προηγουμένου, δήλωσε χτες ο επικεφαλής των αστυνομικών αρχών, Πατρίς Φορ, που ανακοίνωσε ότι «τα ιδρύματα Υγείας έχουν κορεστεί» και ως μέτρο στήριξής τους παρουσίασε την απαγόρευση της κατανάλωσης αλκοόλ στην πρωτεύουσα από σήμερα το μεσημέρι, σε δημόσιους εξωτερικούς χώρους.
Μέσα σε αυτές τις συνθήκες ο επικεφαλής του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ), Τέντρος Αντάνομ Γκεμπρεγέσους, δήλωσε ότι «οι ηγέτες οφείλουν να δώσουν προτεραιότητα στις επενδύσεις σε ανθεκτικά απέναντι στην κλιματική αλλαγή συστήματα Υγείας, επιταχύνοντας ταυτοχρόνως την κλιματική δράση και μετριάζοντας τους παράγοντες στους οποίους οφείλεται η κλιματική κρίση».
(Αναδημοσίευση από τον «Ριζοσπάστη»)










































































